Här har vi sammanställt vanliga frågor som du som kund har till oss på KitchenLab.
Hittar du inte svaret på din fråga är du välkommen att kontakta kundservice så ska vi hjälpa dig att få svar.

Allmänt

Hur får jag svar på mina frågor?

Förhoppningsvis hittar du svaret på din fråga här nedanför. Om du inte gör det så når du kundtjänst på 08-410 95 200 vardagar mellan kl 08-20 eller så kan du skicka ett mail till kundservice@kitchenlab.se

För vem är KitchenLab.se?

KitchenLab är för dig som gärna lagar mat. Eller gillar någon som gärna lagar mat. Det gör nämligen vi som ligger bakom KitchenLab. Även om matlagning självklart handlar om råvaror och smaker, är det svårt att få till det utan de rätta verktygen. Precis som för den som lagar bilar, eller snickrar hus.

På KitchenLab hittar du dessa verktyg. Oavsett om du lagar mat till yrket eller som hobby, eller kanske helt enkelt bara för att äta, ska du hitta vad du söker hos oss. Vi har försett restauranger och proffskockar med den bästa utrustningen i många år, så vi vet vilka krav som ställs.

Vad finns det för olika produkter och kategorier?

Vår ambition är att hålla ett så brett sortiment som möjligt, från de leverantörer vi tycker har de bästa produkterna. Till överkomliga priser. Lova att meddela oss direkt om du tycker något saknas i vårt sortiment. Då ser vi till att fixa det, pronto.

Är alla era produkter original?

Vi är officiell återförsäljare av alla märken vi har representerade i butiken. Vi jobbar endast med certifierade leverantörer, vilket garanterar dig som kund 100% originalvaror.

Beställningar, Leveranser & Betalningar

Vilket är det minsta belopp jag kan beställa för?

KitchenLab är glada för alla beställningar men bjuder dig på frakten om du beställer för mer än 1.000 kr.

Hur gör jag för att beställa?

KitchenLab är för dig som gärna lagar mat. Eller gillar någon som gärna lagar mat. Det gör nämligen vi som ligger bakom KitchenLab. Även om matlagning självklart handlar om råvaror och smaker, är det svårt att få till det utan de rätta verktygen. Precis som för den som lagar bilar, eller snickrar hus.

På KitchenLab hittar du dessa verktyg. Oavsett om du lagar mat till yrket eller som hobby, eller kanske helt enkelt bara för att äta, ska du hitta vad du söker hos oss. Vi har försett restauranger och proffskockar med den bästa utrustningen i många år, så vi vet vilka krav som ställs.

Ingår moms?

Moms ingår i alla priser.

Hur lång leveranstid har ni?

Normalt tar det cirka en vecka att få hem sina beställda varor. Ibland kan det gå fortare men tar det längre tid hör vi alltid av oss.

Hur levereras varorna?

Vi skickar paketen med DHL ServicePoint till privatpersoner och DHL Paket till företag. Privatpersoner hämtar ut sitt paket på närmaste utlämningsställe, vanligtvis en kiosk, bensinmack eller videobutik. Mottagaren aviseras via SMS eller e-post. Företag får sitt paket levererat till dörren, förutsatt att någon är på plats och tar emot det.

Hur kan man betala?

Betalning av varor sker med kreditkort, mot faktura eller delbetalning. Vi accepterar VISA och MasterCard och använder säker betallösning via Dibs. Faktura och delbetalning sker via Klarna. I butiken i Hammarby Sjöstad kan man även betala med riktiga cash!

Vad blir fraktkostnaden för min beställning?

Frakten ingår vid order över 1.000 kr inkl moms. Annars tillkommer 60 kr i fraktavgift.

Jag saknar min orderbekräftelse, hur får jag tag på den?

Kontakta kundtjänst på tel: 08-410 95 200 (vardagar mellan kl 08-20), alternativt per mail kundservice@kitchenlab.se eller genom kontaktformuläret.

Byten & Returer

Kan jag returnera eller byta en vara?

Är du inte nöjd med produkten är det bara att skicka tillbaka den till oss. Kontakta oss så mailar vi dig en returfraktsedel som du skriver ut och klistrar på paketet. Lämna paketet till samma utlämningsställe där du hämtade ut paketet. Returrätten gäller i 14 dagar och endast för produkter som är helt oanvända och oskadade och returneras i originalförpackning/-emballage.

KitchenLab AB tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer. Vi åtar oss naturligtvis att byta felaktiga eller trasiga produkter. Synliga fel ska anmälas direkt till chauffören eller till utlämningsställets personal. Lös i sådana fall inte ut paketet. Dolda fel måste anmälas till oss inom 3 dagar.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om du inte hämtar ut din beställning så kommer den ligga på ditt utlämningsställe i 14 dagar innan paketet skickas tillbaka till oss. Vi debiterar 150 kr för att täcka fraktavgifter och våra administrativa kostnader.

Teknik

Varför kan jag inte logga in på KitchenLab?

Det är viktigt att du skriver användarnamn och lösenord precis likadant som när du registrerade dig. Om du glömt ditt användarnamn och/eller ditt lösenord använder du en funktion som skickar informationen till den e-postadress du använde vid registreringen. Klicka här om du glömt bort ditt lösenord.

Vad är cookies och hur använder KitchenLab dessa?

En cookie är en textfil som sparas på din hårddisk. Vi använder den för att vårt system ska ”minnas” vad du lägger i varukorgen, och är därför nödvändig för att vårt shoppingsystem ska fungera. I de senaste webbläsarna kan du välja om du vill bli varnad innan en cookie lagras eller om du alltid vill acceptera cookies.

Vilken webbläsare bör jag använda?

KitchenLab.se är optimerad för Chrome, Safari, Firefox och Internet Explorer 8-10. Om du har en gammal webbläsare rekommenderar vi att du uppgraderar till den senaste versionen, både av säkerhetsskäl och för att webbplatsen ska fungera bra.

Varför fungerar inte köpknappen?

Din dator accepterar inte cookies.
För att kunna handla måste du ha cookies påslaget.

Gör så här

  • Firefox: I menyn: Tools/Options/Privacy – Markera ”Allow sites to set cookies”.
  • Internet Explorer: I menyn: Tools/Internet Options/Privacy – Välj ”Medium”.
  • Safari: I menyn: Preferences/Security Tab – Välj ”Accept cookies only from sites you navigate to”.

Varför krånglar webbplatsen på min dator?

KitchenLab.se fungerar bäst med webbläsarna som anges här ovanför. Ladda hem en ny version gratis genom att använda någon länkarna ovanför under rubriken”Vilken webbläsare bör jag använda?”.

Varför får jag JavaScript-fel?

Det beror på att du har en gammal webbläsare eller har javascript avstängt. Under rubriken ”Vilken webbläsare bör jag använda?” ser du var du kan hämta en senare version.

Övrigt

Hur hanterar KitchenLab person- och kortuppgifter?

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några person- eller adressuppgifter till tredje part. Vår betallösning bygger på den allra senaste säkerhetstekniken. Samtliga kreditkorttransaktioner utförs och genomförs av Auriga. Inga kortuppgifter lagras.

Reservation för felaktigheter

KitchenLab reserverar sig för eventuella felaktigheter i prislista och/eller innehåll på webbsidan.

Hittar du inte svaret på din fråga?

[contact-form-7 id=”35104″ title=”FAQ Form”]