Välkommen till kundservice!

Här har vi sammanställt vanliga frågor som du som kund har till oss på KitchenLab.
Hittar du inte svaret på din fråga är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret längst ned på sidan så svarar vi så fort vi kan.

Allmänt

Hur får jag svar på mina frågor?

Förhoppningsvis hittar du svaret på din fråga här nedanför. Om du inte gör det så når du kundtjänst på 08-410 95 200 vardagar mellan kl 08-20 eller så kan du skicka ett mail till kundservice@kitchenlab.se

För vem är KitchenLab?

KitchenLab är för dig som gärna lagar mat. Eller gillar någon som gärna lagar mat. Det gör nämligen vi som ligger bakom KitchenLab. Även om matlagning självklart handlar om råvaror och smaker, är det svårt att få till det utan de rätta verktygen. Precis som för den som lagar bilar, eller snickrar hus.

På KitchenLab hittar du dessa verktyg. Oavsett om du lagar mat till yrket eller som hobby, eller kanske helt enkelt bara för att äta, ska du hitta vad du söker hos oss. Vi har försett restauranger och proffskockar med den bästa utrustningen i många år, så vi vet vilka krav som ställs.

Vad finns det för olika produkter och kategorier?

Vår ambition är att hålla ett så brett sortiment som möjligt, från de leverantörer vi tycker har de bästa produkterna. Till överkomliga priser. Lova att meddela oss direkt om du tycker något saknas i vårt sortiment. Då ser vi till att fixa det, pronto.

Är alla era produkter original?

Vi är officiell återförsäljare av alla märken vi har representerade i butiken. Vi jobbar endast med certifierade leverantörer, vilket garanterar dig som kund 100% originalvaror.

Beställningar, Leveranser & Betalningar

Vilket är det minsta belopp jag kan beställa för?

KitchenLab är glada för alla beställningar men bjuder dig på frakten om du beställer för mer än 1.000 kr.

Hur gör jag för att beställa?

För att göra en beställning så lägger du helt enkelt dina varor i varukorgen. När du känner dig redo att fullfölja din beställning så går du till varukorgen i hörnet av hemsidan och genomför din betalning. Du får då en orderbekräftelse skickad till din e-post som du har uppgett vid betalning.

Ingår moms?

Moms ingår i alla priser.

Hur lång leveranstid har ni?

Normalt tar det cirka en vecka att få hem sina beställda varor. Ibland kan det gå fortare men tar det längre tid hör vi alltid av oss.

Hur levereras varorna?

Vi skickar paketen inom Sverige med Postnord till ett utlämningsställe nära dig, så du slipper vara hemma och passa en leverans. Mottagaren aviseras via SMS eller e-post. Företag får sitt paket levererat till dörren, förutsatt att någon är på plats och tar emot det. Läs mer om leveranser på sidan om köpvillkor.

Hur kan man betala?

Betalning av varor sker med kreditkort, mot faktura eller delbetalning. Vi accepterar VISA och MasterCard och använder säker betallösning via Klarna. Faktura och delbetalning sker via Klarna. I butikerna kan man självklart även betala kontant också.

Vad blir fraktkostnaden för min beställning?

Frakten ingår vid order över 1.000 kr inkl moms. Annars tillkommer 95 kr i fraktavgift.

Jag saknar min orderbekräftelse, hur får jag den?

Kontakta kundtjänst på tel: 08-410 95 200 (vardagar mellan kl 08-20), alternativt per mail kundservice@kitchenlab.se eller genom kontaktformuläret längst ned på denna sida.

Byten & Returer

Kan jag returnera eller byta en vara?

Är du inte nöjd med produkten är det bara att skicka tillbaka den till oss. Kontakta oss så mailar vi dig en returfraktsedel som du skriver ut och klistrar på paketet. Lämna paketet till samma utlämningsställe där du hämtade ut paketet. Returrätten gäller i 14 dagar och endast för produkter som är helt oanvända och oskadade och returneras i originalförpackning/-emballage.

KitchenLab AB tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer. Vi åtar oss naturligtvis att byta felaktiga eller trasiga produkter. Synliga fel ska anmälas direkt till chauffören eller till utlämningsställets personal. Lös i sådana fall inte ut paketet. Dolda fel måste anmälas till oss inom 3 dagar.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om du inte hämtar ut din beställning så kommer den ligga på ditt utlämningsställe i 14 dagar innan paketet skickas tillbaka till oss. Vi debiterar 150 kr för att täcka fraktavgifter och våra administrativa kostnader.

Teknik

Varför kan jag inte logga in på KitchenLab?

Det är viktigt att du skriver användarnamn och lösenord precis likadant som när du registrerade dig. Om du glömt ditt användarnamn och/eller ditt lösenord använder du en funktion som skickar informationen till den e-postadress du använde vid registreringen. Klicka här om du glömt bort ditt lösenord.

Vad är cookies och hur använder KitchenLab dessa?

En cookie är en textfil som sparas på din hårddisk. Vi använder den för att vårt system ska ”minnas” vad du lägger i varukorgen, och är därför nödvändig för att vårt shoppingsystem ska fungera. I de senaste webbläsarna kan du välja om du vill bli varnad innan en cookie lagras eller om du alltid vill acceptera cookies.

Vilken webbläsare bör jag använda?

KitchenLab.se är optimerad för ChromeSafariFirefox och Internet Explorer 8-10. Om du har en gammal webbläsare rekommenderar vi att du uppgraderar till den senaste versionen, både av säkerhetsskäl och för att webbplatsen ska fungera bra.

Varför fungerar inte köpknappen?

Din dator accepterar inte cookies.
För att kunna handla måste du ha cookies påslaget.

Gör så här

  • Firefox: I menyn: Tools/Options/Privacy – Markera ”Allow sites to set cookies”.
  • Internet Explorer: I menyn: Tools/Internet Options/Privacy – Välj ”Medium”.
  • Safari: I menyn: Preferences/Security Tab – Välj ”Accept cookies only from sites you navigate to”.

Varför krånglar webbplatsen på min dator?

KitchenLab.se fungerar bäst med webbläsarna som anges här ovanför. Ladda hem en ny version gratis genom att använda någon länkarna ovanför under rubriken ”Vilken webbläsare bör jag använda?”.

Varför får jag JavaScript-fel?

Det beror på att du har en gammal webbläsare eller har javascript avstängt. Under rubriken ”Vilken webbläsare bör jag använda?” ser du var du kan hämta en senare version.

Övrigt

Hur hanterar KitchenLab person- och kortuppgifter?

När du registrerar dig hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter inom KitchenLab för att vi ska kunna möta dina förväntningar ifråga om leverans, leveransinformation och kundservice.

Inga personuppgifter lämnas vidare till tredje part, utom i de fall registreringen sker inom partnerskap med tredje part (exempelvis kunder som registrerar sig genom recept.nu).

Enligt PUL har du rätt att

Få ut den information vi har lagrat om dig

Få dina lagrade uppgifter raderade. Om du ber oss att radera dina uppgifter måste du säkerställa att du lagrar all information du behöver för att vi ska kunna hantera eventuella garantiärenden i framtiden.

Vill du få dina uppgifter raderade, kontakta oss gärna på kundservice@kitchenlab.se

Reservation för felaktigheter

KitchenLab reserverar sig för eventuella felaktigheter i prislista och/eller innehåll på webbsidan.

Kontakta oss!

Hittar du inte svaret på din fråga? Använd kontaktformuläret här under så svarar vi så fort vi kan.

E-post: kundservice@kitchenlab.se

Telefon: 08-410 95 200.

Vi reserverar oss om att det ibland kan vara svårt att svara i telefon när vi har kunder i butiken.