Kundservice

Välkommen till kundservice!

Här har vi sammanställt vanliga frågor som du som kund har till oss på KitchenLab.
Hittar du inte svaret på din fråga är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret till höger här på sidan.

Produkt och Sortiment

Jag har en produktfråga, kan ni hjälpa mig?

Självklart! Kontakta support eller ring oss.

Finns varan i lager?

På varje enskild produktsida framgår lagersaldo för butik och webb.

Jag vill ge bort ett presentkort. Hur gör jag det?

Du köper enkelt presentkort genom att klicka här.

Hur lång garanti är det på era produkter?

Garantitiden bestäms av varje leverantör, som lägst erbjuder vi 1 års garanti för privatpersoner. För företagsköp/kommersiell användning gäller inga garantier om inget annat anges för varje enskild produkt.

Beställningar och Betalningar

Kan jag ta bort eller ändra min order? 

Tills det att du fått en leveransbekräftelse kan vi ändra din order. Det går bra att byta till produkter som har samma pris eller ta bort artiklar men det går inte att höja ordervärdet. Kontakta support för mer information.

Jag kommer inte att kunna hämta ut mina varor hos ombudet. Vad händer nu?

Om du inte hämtar ut ditt paket inom angiven tid kommer det att skickas tillbaka till oss. Vi återbetalar köpet minus eventuell fraktavgift och en administrativ kostnad om 150 kr.

Vilka betalsätt stödjer ni?

Hos oss kan du handla med Klarna (faktura, konto, delbetalning), kortbetalning (Visa, MasterCard, American Express) och Swish.

Mitt köp kunde inte genomföras

Testa en annan webbläsare och ladda om sidan genom att klicka CTRL+SHIFT+R (PC) eller CMD+SHIFT+R (Mac). Kvarstår problemet, kontakta support.

Leverans och frakt

När får jag min order?

Alla lagervaror skickas inom angiven tid på produkten. Leveranstiden är 1-2 dagar beroende på valt fraktsätt.

Vilket företag skickar ni paket med?

Vi skickar ditt paket med den speditör du valt. Läs mer om våra olika leveransalternativ här.

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är 1-2 dagar beroende på valt fraktsätt.

Byten & returer

Kostar det något att returnera varan?

Ja, returfrakten är 69 kronor

Hur returnerar jag en vara?

Kontakta support och ange ordernummer samt vilken artikel du önskar returnera, så skickar vi en returfraktsedel per mail. Skriv ut fraktsedeln, packa ner din produkt och lämna in hos närmaste PostNord-ombud. Du ansvarar för varan tills det att vi mottagit den – se till att packa väl. Efter vi tagit emot din retur återbetalas du med samma betalsätt som valdes vid köpet. 

Kan jag returnera en vara köpt online i någon av butikerna?

Ja! I butiken kan vi ta fram ditt orderkvitto med hjälp av ditt order eller leveransnummer.

Hur reklamerar jag min produkt?

Skicka bild, felbeskrivning och kvitto/ordernummer till vår support.

Varukorgen har uppdaterats.

Till kassan